Idż do nawigacji Idż do głównej treści

Wojewódzki Inspektorat Weterynarii w Olsztynie

Biuletyn Informacji Publicznej

Zgłoszenia naruszeń prawa

Wersja z: 23.12.2024 11:36:09

Zgłoszenia naruszeń prawa

Zgodnie z ustawą o ochronie sygnalistów Warmińsko - Mazurski Wojewódzki Lekarz Weterynarii swoje kompetencje w zakresie przyjmowania zgłoszeń zewnętrznych zacznie realizować od dnia 25 grudnia 2024 r.

Zgłoszenia zewnętrzne będą przyjmowane wyłącznie przez dedykowane kanały, które zostaną uruchomione   25 grudnia 2024 r.

Od 25 grudnia 2024 r. sygnalista będzie mógł dokonać zgłoszenia zewnętrznego poprzez:

  1. dedykowany adres e-mail,
  2. rozmowę z pracownikiem Komisji do rozpatrywania zgłoszeń,
  3. pocztę tradycyjną.

Zgłoszenia anonimowe nie będą rozpatrywane.

 

Naruszeniem prawa jest działanie lub zaniechanie niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa dotyczące:

  1. zamówień publicznych,
  2. usługi produktów i rynków finansowych,
  3. zapobiegania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu,
  4. bezpieczeństwa produktów i ich zgodność z wymogami,
  5. bezpieczeństwa transportu,
  6. ochrony środowiska,
  7. ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego,
  8. bezpieczeństwa żywności i pasz,
  9. zdrowia i dobrostanu zwierząt,
  10. zdrowia publicznego,
  11. ochrony konsumentów,
  12. ochrony prywatności i danych osobowych,
  13. bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych,
  14. interesów finansowych UE,
  15. rynku wewnętrznego UE, w tym zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych.

Na podstawie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 roku w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii Wojewódzki Inspektorat Weterynarii w Olsztynie ustanawia następujące kanały zgłoszeń:

  • adres e-mail: zgloszenia@olsztyn.wiw.gov.pl
  • adres pocztowy: Wojewódzki Inspektorat Weterynarii, ul. Szarych Szeregów 7, 10-072 Olsztyn
  • telefonicznie za pomocą nagrywanej infolinii ( w trakcie budowy);
  • na wniosek zgłaszającego – podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w siedzibie organu przyjmującego zgłoszenie w wyznaczonym terminie, nie dłuższym niż 7 dni, liczonych od dnia złożenia wniosku.

Zgłoszenie powinno zawierać:

  1. imię i nazwisko oraz adres korespondencyjny zgłaszającego,
  2. temat zgłoszenia,
  3. opis naruszeń prawa,
  4. adres lub miejsce, w którym doszło do naruszeń prawa.

W celu skutecznego podjęcia działań następczych oraz przekazania informacji o podjętych działaniach następczych w zgłoszeniu zewnętrznym zgłaszający podaje adres korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej.

Organ publiczny przyjmujący zgłoszenie zewnętrzne potwierdza jego przyjęcie zgłaszającemu na adres do kontaktu niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia, pod warunkiem że zgłaszający podał adres do kontaktu.

Administratorem danych podanych w zgłoszeniu zewnętrznym jest organ publiczny, przyjmujący zgłoszenie zewnętrzne.

Powrót do rejestru zmian